Свое дело

Ресурсів на відкриття бізнесу не зватает завжди.

Якщо у вас достатньо і навіть надлишок ресурсів (грошей, умінь, матеріальних активів) — значить, у вас не вистачає ідей. Або ви хочете реалізувати дуже буденні і звичні для вас ідеї, які не завставляют вас рости і розвиватися.

Гаразд, згоден, що це досить спірне твердження. Так чи інакше, брак стартового капіталу — дуже поширена проблема.

Що робити, якщо не вистачає грошей на відкриття бізнесу?

Зрозуміло, якщо мова йде про критичної нестачі (капітал в десятки разів менше необхідного), то тут нічого не поробиш. Не допоможуть ніякі хитрощі. Потрібно вибивати кошти з інвесторів або намагатися отримати банківський кредит.

А для решти випадків (коли немає половини або менше розрахункової суми), можуть підійти наступні варіанти.

  • Збільшення часу створення і розробка спочатку «пробного» бізнесу. Тобто наприклад, ви вирішили запустити старт-ап. Але навіть на скромний технологічний прорив потрібні кошти. Тому спочатку можна зробити версію продукту (сайту, додатки тощо), яка працює за традиційною схемою. Це дозволить добре промацати ринок і заробити перших клієнтів (а якщо пощастить, то і гроші). Це стосується не тільки і не стільки до інновацій в IT. Навіть навпаки: традиційне підприємництво щодо створення «пробної версії може бути простіше.
  • Залучення до роботи знайомих і друзів. Вони можуть зробити вам знижку на свої послуги. Знайомий юрист або бухгалтер для бізнесмена — початківця- на вагу золота. Необов’язково нахабно навантажувати друзів своїми проханнями — але яку допомогу можна отримати за подібною ціною пляшки хорошого коньяку.
  • Залучення грантів та іншої допомоги від держави. Власне грант отримати не так просто. Але підтримка ними не обмежується. Наприклад, зараз практично скрізь створені бізнес-інкубатори. Одна з головних їхніх послуг — надання приміщення, що дозволяє економити на приміщенні.
  • Партнерство. Тут все зрозуміло, зробимо лише акцент на тому, що партнером може бути не тільки ваш однокашник, але і цілком велика структура — якщо ви зможете переконати її, що зробите за них частину роботи, знайдете вигоду для них. Знову ж, є сенс дивитися в бік не лише приватних, а й державних організацій. Бюрократія, звичайно, заїдає, зате гроші у нас у владі вважати не прийнято. З панського столу може впасти цілком солідна допомога.
  • Відмова від всіх зайвих продуктів, концентрація на УТП. Часом маса послуг заважає фірмі правильно позиціонувати себе на ринку. Тому відмова від більшості з них може не тільки зберегти гроші, але і поліпшити бізнес-процеси.
  • Пошук нетрадиційних методів розкрутки — «партизанський» маркетинг. Зрозуміло, на рекламу в будь-якому випадку доведеться витрачайся, але раптом вдасться знайти хитрий і ефективний спосіб заявити про себе?

(Список написаний для себе, з практичною метою — мати на увазі варіанти економії при запуску нових проектів і по мірі сил поповнюється).

Читайте також
Визначення та аналіз цільової аудиторії
Продовжуємо розмову про цільової аудиторії. Перейдемо до самого складного і важливого справи – власне роботі з ЦА, яка …
Цільова аудиторія і цільові групи
Нещодавно я зрозумів, звідки ростуть ноги у невтішної статистики, згідно з якою провалюється 80% бізнес-проектів. Всі…
Оцінка потенційної прибутковості бізнес-проекту
Відповідь на питання про прибутковості і рентабельності розробляється бізнес-ідеї – це головний результат роботи підприємця…