Старый блог

Думати про ефективність реклами в нашій країні якось не прийнято. Створюється таке враження, що їй стурбовані (і то далеко не завжди) тільки невеликі компанії з сильно обмеженими бюджетами. Інші воліють бухнути купу грошей в десяток різних видів оголошень — може, кого зачепить.

Ще одна цікава особливість. Навіть як би професіонали — рекламні агентства — далеко не завжди хоча б намагаються робити якісний PR своїх клієнтів. Їм це просто невигідно: ось вони привернуть замовнику купу клієнтів, з яких частина стане постійними — навіщо тоді замовнику продовжувати платити рекламістам? Правильно, нема чого.

Навряд чи варто детально описувати, що таке російський рекламний ринок. Всі, хто хоч трохи зацікавився у залученні клієнтів (інші навряд чи стануть читати цю статтю), прекрасно все це знають. Іншим можу порадити почитати Generation P Пелевіна.

Тому будь-якому бізнесмену, неважливо, він збирається звертатися в агентство або немає, потрібно розуміти хоча б основи, елементарні речі щодо того, як зробити рекламу ефективною.

Звичайно, можна написати купу правил і розумно обговорити кожне з них.

Але, на мій погляд, є всього два основних принципи.

1. Відстежувати результати рекламної кампанії і витрачені на них гроші.

Це співвідношення є ефективність. Зрозуміло, що слово “ослеживать” не означає “проаналізували і забули”. Навпаки. Це означає цілий комплекс дій з аналізу результативності різних способів залучення клієнтів, вибору найкращих варіантів, подальшого вдосконалення і т. д.

2. Реклама не повинна бути “просто рекламою”.

У ній повинна бути родзинка, що утримує потенційного клієнта ” на гачку. Це не обов’язково якісь викрутаси з оформленням або подачею матеріалу. Не обов’язково суперлозунги. Тут важливо підходити до аудиторії реклами як до вже сформованим клієнтам, тобто передбачати і враховувати їх побажання (див. “Як правильно працювати з клієнтами?”)

Тільки один приклад.

Кожен день ми вигрібаємо з поштової скриньки купу листівок, що пропонують море різноманітних послуг. Кожен день ми проходимо повз милих дівчат, роздає на вулиці листівки. Кожна друга компанія розкладає в офісі віяла буклетів.

Яка результативність цих дій? Скільки людей з прочитали ці листочки стане клієнтом?

А ось буквально сьогодні дістав із шухляди простеньку листівочку: реклама агентства нерухомості, викуп квартир. А на звороті — увага! — адреси та телефони всіх нотаріусів в окрузі. Та години роботи/обіду! Листочок я дбайливо відніс додому і прибрав.

У нас поки немає тямущого сайту-довідника — так що стане в нагоді. Розумієте? Я приніс додому рекламну листівку і прибрав її з тим, щоб не раз до неї повернутися!

Це не вимагало від агентства майже ніяких витрат. Всю інформацію можна зібрати з нуля за півдня. А то і вимагати з нотаріусів доплатити за розміщення в листівці! Так можна взагалі окупити всю кампанію.

Просто і ефективно. Ось так і треба працювати!

Читайте також
Сім’я і свою справу — проблема чи ні?
Для нормальної жінки родина означає трохи більше, ніж дуже багато. Я – не виняток.
Однак перетворюватися в тупу домохоз…

Що робити, якщо навалилася лінь?
Лінь взагалі-то двигун прогресу. Що ще, як не лінь працювати все життя на дядька змушує людину кілька років вп…
Про держпідтримку підприємництва
Напевно, багато хто вже чули про те, що громадяни, які не бажають орати на дядька, можуть звернутися в центр зайнятості і там …
Фірма — сенс життя. Чи це Нормально?
Якщо для вас бізнес – лише засіб заробляння грошей на дороге барахло, то перетворювати розвиток фірми в сенс життя н…