Тренды

Продовжуємо аналізувати і розбирати різні тренди. Минулого разу я трохи поміркував про сьогодення і майбутнє соціальних мереж. Зараз пропоную відволіктися від онлайну і звернутися до суспільного життя.

В останні півроку у нас в країні багато чого сталося. Мітинги опозиції, несподівано набрала силу і підтримку раніше аполітичних громадян, скандальні вибори і інша і інша і інша. Я не збираюся обрушувати на вас черговий дилетантський глибокодумний опус на тему «хто правий, хто винен». Читайте їх в жж-шечках.

Мене цікавить, як все це вплине на бізнес найближчим часом — у 2012 — 2015 роках. Які нові можливості відкриє, закриє. Що потрібно брати до уваги у зв’язку із загостренням політичного життя і так далі.

Які треди і тенденції породило протестний рух?

  • Досить явний розкол суспільства. Суперечності між прихильниками опозиції і лояльними громадянами — наростають.
  • У деяких випадках вдається досить сильно вплинути на рішення влади. Незважаючи на всі проблеми, проекти на кшталт «Розпис» працюють.
  • Посилюється боротьба за маси (4 квітня 2012 року прийняті поправки до закону про партії, що істотно спрощують їх реєстрацію.
  • У молодіжному середовищі досить чітко простежується поділ людей за політичними уподобаннями. Наприклад, «гіки» та «інтелектуали» (ну, або ті, хто вважає себе такими), а також значна частина офісних працівників — затяті противники режиму.
  • По суті виникла мода на мітинги і демонстрації.

Начебто це все досить очевидно й незаперечно. А тепер поставимо собі головне питання:

Як заробити на політичній боротьбі?

Так-так, ось так цинічно. Все-таки це блог про бізнес, так що кризи влади ми тут розглядаємо виключно як фактор, що заважає або допомагає вести справи.

На мій погляд, висновки з озвучених вище тенденцій повинні бути такими:

  • Відкривається простір для роботи PR-агентств. Послуги з просування політика, створення його іміджу, написання публічних виступів і так далі. За підтримку на виборах (починаючи від роздачі агіток). По суті, зараз цим мало хто займається професійно. З ростом числа партій (це клієнти!) — зростає обсяг ринку.
  • Підвищуються шанси отримати вигідний державного замовлення. Можна відразу подавати заявку і «стукати» Роспил, писати Навальному. Якщо конкурс буде проведено чесно і без порушень — є можливість його виграти.
  • Можна тісніше тримати контакт зі своєю цільовою аудиторією, демонструючи тим чи іншим поглядам і партіям. Це насправді повинні бути досить тонкі маркетингові ходи — грубе втирання в довіру працює погано. Але подумати в цьому відношенні потрібно. (Я недарма написав, що різних кандидатів і різні ідеології поділяють досить чітко окреслені групи людей).
  • Може скластися і зворотна ситуація: показуючи, що ви і ваша компанія аполітичні, ви можете зберегти клієнтів з різними поглядами.
  • Саме банальне: товари для мітингів. Плакати, фарби, гарячі пиріжки.
  • Є що додати? Пишіть!