Майбутнє соціальних мереж

0
2

Тренды

«Соціальні мережі захопили світ!»

«Facebook скоро задавить Google!»

«Продавати послуги і товари можна через групу в Контакті, сайт-візитка — зайве!»

«Так сайти взагалі не потрібні ніякі, тепер є соціалки».

Доводилося таке чути? Ось особисто я читаю статті подібної спрямованості із завидною регулярністю. Ці теми на roem.ru або хабре постійно викликають разухабистые дискусії. У Вконтакте і Твіттера безліч фанатів. Я не маю на увазі тих, хто просиджує за щебетанням цілими днями. Я маю на увазі цілком собі професіоналів, працівників інтернет-індустрії. Маркетологів, просуванців, веб-розробників. Таке відчуття, що половина гиків збожеволіла на соціальності і пов’язує майбутнє Всесвітньої павутини тільки з ними.

Давайте не будемо піддаватися загальному божевілля і тверезо подивимося на факти.

Що зараз впливає на розвиток соціальних мереж?

Ось основні тенденції та негативні фактори (зупинюся саме на негатив — позитив на увазі).

Наростаюча конкуренція.

Світового панування Facebook є чимало загроз.

По-перше, це локальні сайти. Рунет в цьому плані відмінний приклад.

По-друге, це розвиток невеликих тематичних соцмереж. Всі кинулися робити свої микрофэйсбуки. Нещодавно читав на Слоні статтю з оглядом 10 нових стартапів у цій області. Особливих шансів на глобальний успіх у них немає. Але за кожним стоїть значний бюджет — значить, когось вони відрубати зуміють.

По-третє, не можна не згадати Google+. Поки успіхи Гугла на цьому терені скромні і над ними в IT-тусовці прийнято жартувати, мовляв, нехай гугловцы сидять сайти ранжують, а корів десятого рівня залишать Цукербергу. Я не буду сперечатися, я просто запропоную вам запитати себе, якому браузері ви читаєте цей текст. За моєю особистою статистикою в 45% випадків це буде Google Chrome. А два роки тому у нього була мізерна частка. І над ним теж було прийнято сміятися.

Практично все вищесказане актуально і для російських соцмереж, а не тільки для світових.

Засмічення рекламою

Це не тільки реклама самої мережі (хоча Фейсбук вже кілька докучає користувачам рекламою). Це насамперед невмілі (переважно) спроби затягнути юзерів на свій сайт або інтернет-магазин. Це велика кількість платних постів у стрічці.

Ще важливішим є той факт, що це засмічення користувачі відчувають. Два роки тому регулярний відвідувач Контакту знав, що спілкується з Васею і Петром з одного класу і їм можна довіряти. А тепер Вася раз за разом постить якусь платну дурницю. А замість Петі (який пішов у Facebook) в друзі набилися сторінки компаній, що пропонують виїхати за кордон або вставити пластикові вікна. Розумієте? Втрачається довіра до призначеного для користувача контенту. А це знижує інтерес оффлайн бізнесу до SMO.

Нелегальний контент

Соціалки багато в чому живуть за рахунок чужого контенту. Вони — агрегатори створених поза їх музики, текстів, роликів. І це одна з їх козирів — фактично на халяву розжитися купою контенту, який, як відомо, король. Кнопочка «Переглянути» (не переходячи на сайт-джерело) тому підтвердження.

Прибрати з VK тонни нелегального відео — він одразу ж втратить вагому частину аудиторії. А в світлі підготовки закону про авторські права він дуже навіть може позбутися всього чужого. До згаданої кнопочці теж вже пред’явлена судова претензія.

Низька якість контенту

По ідеї, стрічка новин або Твіттер могли б замінити RSS-рідер. Але особисто у мене (і у багатьох, дуже багатьох знайомих) цього не відбувається. Все просто: 90% користувачів як працьовитий мураха тягнуть до себе на сторінку всіляке барахло про котиків, піднесені цитати та демотиватори. Ось особисто мені цікаві справжні новини з життя моїх реальних друзів. Мені цікаво знати, про що вони думають і що відбувається в їх житті. А тонни перепостів всякого барахла — не дуже.

Тобто принаймні частина користувачів, тих, кому потрібні глибокі докладні тексти, а не чергова дурниця від Кэпа, цією стрічкою не задовольняється.

Висновки

Зрозуміло, озвучені проблеми не означають, що соціальні мережі ідуть до загибелі. Аж ніяк, це відмінні та прибуткові проекти. Ось тільки на роль «Нового Інтернету», з якого немає виходу в старий веб, не тягне навіть Facebook, не кажучи вже про його молодших братів. А полуистеричные виски фанатів SMO — всього лише данина моді. Просто соціалки — це самий модний і новий тренд. Він просто в центрі уваги. Люди з ними ще не награлися, вони ще не стали звичною частиною Павутини.

Додам, що рочків десь 5-7 тому щось подібне було у зв’язку з розвитком блогосфери, коли будь-яка людина, навіть не володіє спеціальними знаннями в сайтобудівництво, зміг донести до мільйонів людей свої думки. Тоді теж кричали про кінець епохи традиційних веб-сайтів. І що ми маємо зараз? Всі заспокоїлися і сприймають блогосферу як абсолютно звичне явище. Те ж саме трапиться і з social networks.

Ще одна думка про пошукових системах, які нібито будуть витіснені. Мені здається, що вони, навпаки, з кожним роком стають все потрібніше і все міцніше займають свої позиції. Адже прихід нових видів сайтів — блоги, потім VK, FB, Twitter ускладнює Інтернет. Робить його менш «однорідним», більш різноманітним. В ньому обійтися без «провідника», яким і служать пошуковики? Правильно, ніяк. Просто пошукові машини настільки міцно увійшли в наш побут, що ми звертаємо на них дуже мало уваги. Ну а їх творці і власники продовжують загрібати такі гроші, до яких поки не доросла жодна соціалка.

Такі справи. Хтось хоче посперечатися? Ласкаво просимо до обговорення!

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here