Бизнес по франшизе

Франшизи підприємств громадського харчування, зокрема, кав’ярень, відносяться до числа найбільш популярних видів концесійних договорів. На спеціалізованих інтернет-біржах в цьому ринковому сегменті представлено близько 50 пропозицій від франчайзерів.

За даними на вересень 2013 року, в російських містах відкрито більше трьох тисяч кав’ярень. Третина з них – мережеві проекти.

Велика частина ринку належить таким брендам як «Кофе Хауз», «Шоколадниця», Starbucks і «Гурме». Близько 20% становлять частки невеликих мереж кав’ярень, що складаються з 20-30 закладів, серед них — Costa Coffee, «Кавоманія», Coffee Bean, «Кофеїн», Double Coffee, «Мока Лока», COFFEESHOP COMPANY, «Естерхазі» та інші.

За опитуваннями соціологів, більшість росіян, які відвідують кав’ярні не рідше, ніж раз на тиждень, краще відомі торгові марки. Характерно, що лідерами в сегменті кав’ярень є національні бренди, а не міжнародні торгові марки.

Франшизи кав’ярень найчастіше купують власники торгово-розважальних центрів. На відміну від інших угод для підприємств громадського харчування, у власників відомих кавових закладів є одне загальне умова: зерна потрібно купувати тільки у надійних виробників, з якими у ліцензіарів вже укладені багаторічні договору на поставку.

Схожим є і термін окупності вкладених коштів – в середньому, 1-1,5 року. Винятком є тільки франшизи мобільних кав’ярень, що пропонують послугу «напої на винос». У цих випадках термін окупності може скласти 2-3 місяці. Головна ж відмінність між пропозиціями «кавових» франчайзерів – це сума початкового внеску і загальний розмір необхідних інвестицій.

Бренди кав’ярень, пропонують франшизу

Найдорожчі франшизи пропонують власники торгових марок «Кофеїн», «Шоколадниця», Coffee Bean і COFFEESHOP COMPANY. Витрати на запуск нової «Шоколадниці» складуть близько 4 млн рублів, вступний внесок – 2 млн рублів, роялті – 7%. Пропозиції по франшизі «Кофеїну» починаються з 7 мільйонів рублів, з початковим внеском в 1 млн рублів для однієї кав’ярні і 2,2 млн рублів для необмеженої кількості закладів, роялті – 5%.

На відкриття нової точки під маркою COFFEESHOP COMPANY потрібні інвестиції у розмірі 6,5 млн рублів, паушальний платіж – 1 млн рублів, роялті – 6%. Витрати на кав’ярню Coffee Bean складуть 5-9 мільйонів рублів, вступний внесок – 1,5 мільйона, роялті – 6%.

Більш дешеві франшизи пропонують «Гурме» (вступний внесок – 300 тисяч, інвестиції – 1,7 млн рублів, роялті – 3% в місяць) і Coffee and the City (розмір інвестицій коливається від 1,3 до 1,5 мільйонів рублів, роялті – 6%). Найпопулярніший бренд – «Кава Хауз» продає франшизу за 1 млн рублів (паушальний платіж), загальна сума вкладень складе 2,6 млн рублів. Особлива вимога власники цієї торгової марки пред’являють до площі: для кав’ярні, яка буде розташовуватися усередині торгового центру, потрібна територія не менше 60 кв. метрів, для окремого кафе – не менше 100 кв. метрів.

Читайте також
Недорогі франшизи: огляд, рекомендації
Придбання франшизи дуже заманливо, але інформація про кількість грошей, яку необхідно вкласти, відштовхує мно…
Франшизи від Ощадбанку: огляд
Ощадний банк Росії в кінці літа надав аналітикам статистику за своєю кредитною програмою «Бізнес-ста…
Франшиза Subway: умови, ціна, особливості
На сьогоднішній день ресторани швидкого харчування Subway присутні практично у всіх містах Росії. Вони є одні…
Франшиза турагентства: варіанти
Останнім часом на ринку туристичних послуг з’являється все більше великих туроператорів, які витісняють невеликі …